רצועות טי אר אקס/אימון TRX על הלהיט שכבר את הפארקים

בשנים האחרונות, כל מי שמבקר בפארקים ברחבי הארץ וכן בגינות ציבוריות, יכול למצוא שם מכשירים שונים אשר בעזרתם אפשר לעשות כושר כמו במכון. מדובר על מכשירים לרגליים, לגב, ידיים ועוד.

בין המכשירים, אפשר גם למצוא מתקנים שלכאורה, אין להם שום שימוש מאחר והם לא מכשירים כשלעצמם, אותם מתקנים מיועדים בשביל שנוכל לקשור עליהם רצועות גומי חזקות. מדובר על מתקנים שמיועדים לרצועות טי אר קס, TRX.  אחד מאימוני הכושר הפופולאריים ביותר כיום.

אימוני TRX  כבשו את ישראל וכן את העולם בשנים האחרונות, בזכות העובדה שניתן לבצע אותם במקומות שונים, מבלי שיש צורך במכשור מסוים, זאת בזמן שאפשר לעבוד עם הרצועות על חלקים שונים בגוף, בצורה שונה. יש לא מעט אנשים שמעדיפים לעשות אימון TRX, במקום אימונים על מכשירים במכון כושר או במקומות אחרים.

לפני שנסביר על אילו שרירים בדיוק עובדות הרצועות, חשוב להדגיש את הייחוד שלהן. להבדיל ממכשירים רגילים אשר ניתן לבצע בהם, על פי רוב, סוג אחד או שני סוגים של תרגילים, הרי שרצועות מאפשרות מגוון רחב של אימונים מסוגים שונים, והיופי הוא שאנחנו יכולים כל הזמן להוסיף עוד ועוד תרגילים. כלומר, אפשר ללמוד ולגוון את מנעד התרגילים. כך אנחנו גם יוצרים אימון הרבה יותר מגוון וגם עובדים על שרירים בצורות שונות.

איך עובדים עם רצועות TRX ועל אילו שרירים הם עובדים?

אנחנו יכולים לעבוד עם אותן רצועות בצורה הבאה. מחברים אותן אל המתקן שמיועד לכך, ואז אנחנו בוחרים על איזה שריר לעבוד. אפשר להשתמש בהן בשביל לעבוד על שרירי הידיים, שרירי כתפיים, שרירי הליבה ועוד.

אנחנו יכולים גם לקחת תרגילים, כאלה שלכאורה אפשר לבצע אותם בלי צורך במכשור וברצועות, כמו למשל שכיבות סמיכה, ולהשתמש ברצועות בשביל לייצר לעצמנו דרגת קושי גבוהה יותר. זה לא פשוט, אך אחרי אימונים ותרגולים, נוכל להגיע לתוצאה איכותית.

כאמור, אנחנו יכולים לעבוד על תרגילים שונים, כאשר המטרה שלנו בכל פעם, היא לעבוד על חלק אחר בגוף מצד אחד, ומצד שני, לעלות בכל פעם את דרגת הקושי שלנו. חשוב מאוד להקפיד על אימון נכון, על מנת שלא נגרום לעצמנו נזק פיזי וכן בשביל שנוכל לקבל תוצאה אופטימאלית. אימון נכון, כולל, שימוש מדויק ברצועות, עמידה יציבה ובטוחה, תנועה נכונה של היד, רגל או כל חלק אחר שאנחנו אמורים להשתמש בו. אחד היתרונות של רצונות טי אר אקס על פני אימון במכשירי כושר רגילים, זו היכולת לייצר תנועתיות גבוהה יותר וכן לשפר את הגמישות של הגוף. בזמן שמכשירים ומתקנים עובדים על שריר ספציפי, הרי שהרצועות עובדות על מגוון שרירים ועל תנועתיות רחבה יותר, מה שמאפשר לנו גם ליהנות ממנעד רחב יותר בזמן הפעולה.

עשינו לכם חשק להתחיל להזיע? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת!​